close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חגי תשרי הגיעו, מה נגיש השנה הזו לאורחים? כל ההמלצות לפניכם!

מערכת שורשכח אלול, תשפ17/09/2020

רעיונות למתכונים לסעודות החג וראש השנה...

תגיות:
אי אפשר להכחיש זאת, עבור רבים, מלבד התפילות, החלק הכי מהנה בחגים הוא האוכל. במיוחד כשסועדים עם כל המשפחה בערב החג.


גם אם כעת ברור שאת חגי תשרי נאלץ לבלות איש איש בביתו, ובחיק המשפחה הגרעינית ממש, עדיין נוכל ליהנות ממאכלים מופלאים שיגרמו לנו לחוש את אווירת החגים. אילו מאכלים נוכל להכין במטבח הביתי לכבוד תקופת החגים אשר מחכה לנו ממש מעבר לפינה? הנה מספר הצעות לפניכם עבור מתכונים לראש השנה שיעשו לכם את החג.

סלטים צבעוניים ומרעננים
ארוחה מלכותית מורכבת ממספר מרכיבים שהשילוב ביניהם יוצר חוויה קולינרית מרגשת. לכן לא כדאי לזלזל בחשיבותם של הסלטים בארוחת הערב. ולמרות שהסלט הקצוץ הקלאסי משתלב נפלא לצד כל מנה, בימי החג אפשר להניח לו ולהכין סלטים מעניינים יותר. לרוב נוהגים בארוחות החג להוסיף גרגרים של רימון כתיבול מיוחד לסלטים ותבשילים. טעמו המתקתק של הרימון יכול משתלב נהדר עם מגוון מצרכים. נסו לשלב אותו בסלטי קינואה, סלטים אשר מורכבים מעשבי תיבול ריחניים ואפילו כדי לשדרג את סלט הטאבולה המסורתי.

מנות ראשונות שיפתחו לכם את התיאבון
משום שאנו תמיד מעוניינים שהמנות הראשונות יהיו טעימות ועשויות ברמה גבוהה, חשוב להקפיד שלמרות שהן מאד טעימות שבני הבית עלולים לא יתלהבו יתר על המידה ויתמלאו טרם הגעתן של המנות העיקריות לשולחן. לכן את המנות הראשונות מומלץ להגיש בצלחת אישית לכל סועד ולא להניח צלחת גדולה במרכז השולחן.

כך או כך אין לוותר על מסורת החלה בראש השנה. אך במקום לאפות מתכון פשוט, למה שלא תהפכו את החלות למאורע מיוחד. אפשר להוסיף לחלות מרכיבי צבע טבעיים כמו סלק ותרד, אפשר למלא את החלה בתוספות מפתיעות כמו בטטות או פירות יבשים, אפשר אפילו לתבל את החלה ממש כמו כל תבשיל עם תבלינים שונים ושום.

מנות עיקריות משובחות
לאחר שסעדתם וטעמתם מן המנות הראשונות ורעננתם את החך עם הסלטים, הגיע הזמן למנות שלהן כולם מצפים. השלב הזה בארוחה לרוב מורכב ממגוון של בשרים כאשר לצידם מוגשות תוספות שונות. אם ברצונכם בכל זאת לחדש או לרענן את הרפרטואר, תוכלו לשדרג את המנות הקיימות או לשוטט ברחבי הרשת ולגלות שלל מתכונים חדשים שעימם תוכלו להפתיע את בני המשפחה.

לדוגמה אורז הוא אחד התוספות הנפוצות ביותר על שולחן החג. אמנם אנשים רבים אוהבים להוסיף לאורז שקדים, תבלינים או אפילו פירות יבשים. אך זוהי בדיוק העת לבחון אפשרויות נוספות. ניתן להוסיף לאורז ירקות ליצירת מנה שמשלבת את כל טעמי הארוחה בתוכה, אפשר להוסיף עשבי תיבול בשפע, אפשר אפילו לבשל את האורז בחלב קוקוס שישווה לאורז מרקם יותר קרמי אך עדיין ישאיר את המנה כשרה. לצד האורז מומלץ להוסיף כמובן מנת בשר בקר נימוחה שתשלים את כל חלקי הפאזל לארוחה אחת מופלאה ומענגת.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה